ברחה עם הילדים מארה"ב לישראל ומה עשה בית הדין בנדון?

מערכת גירושים ישראל

פס"ד שניתן בבית הדין ברחובות ע"י הדיינים הרב ציון אשכנזי – אב"ד, הרב אליהו עמאר, הרב שמואל דומב עסק בתביעה הדנה מה יעלה בגורלו של אב שילדיו הוברחו ממנו מארה"ב לישראל בעורמה וללא ידיעתו.

 

האם בעודה בהריון מתקדם עם בן ועם ילדה כבת 4 סיפרה לאב שהיא יוצאת לנופש עם הילדה בישראל, קנתה כרטיס לכיוון אחד ולא שבה.

עת השתקעה בישראל הגישה נגד האב תביעת מזונות בנוסף לכל העוול, האב בתגובתו לתביעה בבית הדין דרש מהדיינים כי לא יתנו פרס למעשה "החטיפה" ולא יפסקו כנגדו גם פסיקת מזונות.

 

הדיינים בפסק הדין אכן הסכימו עם טענת האב כי המעשה של חטיפה באישון לילה של הילדים מההורה האחר היא מעשה שלא יעשה.

עוד טען האב כי האם מנעה ומונעת ממנו לקיים קשר רציף עם הילדים בשיחות טלפון וסקייפ ותקופה של מעל לשלושה חודשים הוא לא ראה ולא שמע מהם ולטענתו אם בית הדין יענה לדרישותיה היא תמשיך בדרכה ותנכר את ילדיו ממנו.

 

האב דרש כי הדיינים יפטרו אותו מתשלום מזונות עבור ילדיו.

 

הדיינים בפסק דינם הביאו שלל הלכות ודעות של רבנים שונים הדנו בשאלה מה הדין במקרה שלפנינו בו אם חוטפת את הילדים למקום מגורים אחר וללא ידיעת האב ו/או הסכמתו.

 

הדיינים בחרו שלא לתת שום משקל למעשיה של האם ופסקו כנגד האב תשלום מלא של 1,000$ דולר לחודש  עבור מזונותיהם של שני הקטינים ובכך בעצם לא נתנו שום מענה לטענה של האב שהוצדקה על ידם למעשה החטיפה של הילדים.

 

לגבי תקופת הניכור הדיינים פטרו את האב לשלושה חודשים מתשלום המזונות ועוד פסקו כי דמי המזונות יופקדו בחשבון נאמנות שיפוקח אם האם מקיימת את זמני השהות הדיגיטלים ובאם לא תקיים אותם לא תוכל לקבל את דמי המזונות.

 

שיתוף ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
כתבות אחרונות